GÜVENLİĞİNİZ İÇİN

İstanbul Takas ve Saklama Bankası A.Ş. olarak, Bilgilerinizin güvenliğinin sağlanması Bankamız için en önemli konuların başında yer almaktadır. Bu noktada, üzerimize düşen görevleri yerine getirmenin yanı sıra, kullanıcı olarak siz değerli üyelerimizi/müşterilerimizi aşağıdaki hususlarda bilgilendirmek isteriz.

  • Parola ve şifreler kişisel bilgilerdir. Parolalarınızı ve şifrelerinizi üçüncü kişi/kişiler ile kesinlikle  paylaşmamalı, yazılı olarak görünür yerlerde saklamamalısınız. Belirli periyotlarda ve belirli kurallar çerçevesinde parolanızı/şifrelerinizi yenilemeniz gerekmektedir.
  • Parola/şifre belirlenirken doğum yılı, evlilik yıldönümü gibi kolay tahmin edilebilecek bir rakam birleşimleri kullanılmamalı ve bu bilgileri içeren parola/şifre oluşturulmamalıdır. Parolanızı düzenli olarak değiştirmeniz güvenliğiniz açısından önem arz etmektedir. Parolanızın/şifrenizin, diğer bankacılık parolaları/şifreleri ile farklı olmasına dikkat ediniz. Aynı parolayı/şifreyi birden çok yerde kullanmamaya özen gösteriniz.
  • Parola, şifre ve kullanıcı kodunuzu bilgisayarınıza ya da fiziki ortamda başka bir yere yazmamanız, cüzdanınızda taşımamanız ve kimse ile paylaşmamanız önemlidir.
  • Parolanızın/şifrenizin ele geçirildiğini düşünüyorsanız, ivedilikle parolanızı/şifrenizi değiştirmeli ve Bankamıza bildirmelisiniz.  
  • Kendini Bankamız çalışanı veya emniyet görevlisi olarak tanıtan üçüncü şahıslarla güvenliğiniz açısından kişisel ve finansal bilgilerinizi kesinlikle paylaşmayınız.
  • İnternet tarayıcınızın son sürümü ile güncellenmiş olduğundan emin olunuz. Lisanslı işletim sistemi ve programlar kullanınız, işletim sisteminizi ve programlarınızı güncel sürümlerde kullanmaya özen gösteriniz.
  • Bilgisayarınızda ve mobil cihazlarınızda anti virüs, anti casus yazılım (spyware) ve kişisel güvenlik duvarı (firewall) gibi çeşitli koruma kalkanları kullanmaya özen gösteriniz. 
  • Bankamıza ait mobil uygulamaları sadece resmi uygulama mağazalarından (Google Play, Apple Store gibi) indiriniz. Resmi olmayan uygulama mağazalarından veya internet sitelerinden indireceğiniz uygulamalar nedeniyle telefonunuza zararlı yazılım bulaşabilir. Ayrıca, telefon rehberiniz, size gelen SMS’ler ve bankacılık bilgileriniz ele geçirilebilir.
  • İnternet kafe gibi ortak kullanılan bilgisayarlardan bankacılık işlemleri gerçekleştirmeyiniz.
  • Güncel cep telefonu numaranızın Bankamız sisteminde kayıtlı olmasına özen gösteriniz. Telefon numaranız değiştiğinde zaman kaybetmeden Bankamızdaki bilgilerinizi de güncellemeyi unutmayınız.
  • Güvenlik açısından sakıncaları nedeniyle, kişisel bilgilerinizi ve/veya parolanızı/şifrenizi bildiren/isteyen e-postaları cevaplamayınız, ilgili e-postaların içeriğinde belirtilen linklere tıklamayınız ve yönlendirmeleri kullanmayınız. 
  • Takasbank’ın sunduğu online işlem menülerine sadece www.takasbank.com.tr web sitesi üzerinden ulaşınız ve Takasbank’ın online menülerinden çıkmak için "ÇIKIŞ" butonunu kullanınız.
  • Şüphelendiğiniz dolandırıcılık ve sahtecilik gibi vakalarda, Takasbank’ın Üye Hizmet ve Destek Ekibi ile irtibat kurmalısınız. Hesaplarınızda size ait olmayan bir işlem ile karşılaşırsanız veya İnternet Şubesine girişte kullandığınız parolanızın/şifrenizin üçüncü şahıslarca öğrenildiğini düşünüyorsanız, 0212 315 25 25 numaralı telefondan  1122’yi tuşlayarak bilgi vermenizi rica ederiz.
  • SMS, e-posta ve sosyal medya üzerinden yönlendirildiğiniz veya arama motorları üzerinden giriş yaptığınız web sitelerinin adreslerini ve sertifikalarını mutlaka kontrol edin. Sertifikada sorun görürseniz kesinlikle işlem yapmayın ve Bankamıza bilgi veriniz.
  • Dolandırıcılar sosyal medya hesaplarını ele geçirerek kendilerini ilgili hesap sahibi gibi gösterebilirler. Hesaba girdikten sonra, gerçek hesap sahibinin arkadaşları ve ailesiyle irtibat kurabilir ve onların dostluk ve yakınlık duygularından yararlanarak para, kredi kartı veya banka detaylarını paylaşma konusunda talepte bulunabilirler. Bu kişi/kişilere itibar etmeyiniz ve kişisel ve finansal bilgilerinizi paylaşmayınız.
  • Dolandırıcılar sizden sahte SMS, e-posta ve sosyal medya (Facebook, Instagram vb.) üzerinden Bankamıza ait gibi görünen sahte hesaplar, reklamlar veya arama motorları üzerinden ulaştığınız sahte internet siteleri aracılığıyla kimlik bilgilerinizi, şifre, pin, parola, annenizin evlenmeden önceki soyadı ve benzeri gizli bilgilerinizi isteyebilirler.